Tarım: sorunlar ve kirlilik, yeni teknolojiler ve çözümlerPotager (süper) 04 tembel (800m)

Tarım ve toprak. Kirlilik kontrolü, toprak ıslahı, humus ve yeni tarım teknikleri.
kullanıcı avatarı
Did67
arabulucu
arabulucu
yazıtı: 20/01/08, 16:34
Yer: Alsas
x 6471

Re: (büyük) 04 tembel Mutfak Bahçe (800m)

okunmamış Mesaj yılından beri Did67 » 08/10/19, 22:53

Ah ça !!! ET des branleurs attavblés encore plus ! Les pieds dans la merde... Même si les vers n'ont pas de pieds ! Les verres si !
0 x

kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
yazıtı: 31/05/17, 15:43
Yer: 04
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 08/10/19, 23:41

sicetaitsimple yazdı:
nico239 yazdı:Ah oui qui sait même si je n'ai jamais vu que des épigées et jamais d'anécique là dedans....

Les "branleurs" sont souvent plus visibles que les travailleurs!!!

PS: c'est juste une "private joke" par rapport à la célèbre dénomination des épigés par Didier!

No soucy je connais mes «classiques» Resim
0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 11/10/19, 19:34

0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 12/10/19, 23:58

Quelques news ....

Des tomates... il y en a encore pas mal sur pied, ça mûrit doucement mais ça mûrit.

Pour info on n'aime pas les jaunes : Mrgreen:

010 007 2019.jpg
010 007 2019.jpg (104.7 Kio) Consulté 297 fois

Les pommes de terre conservées sur le sol et sous une épaisse couche de foin humide : RAS...

Là c'est une récolte pour une conso ponctuelle

009 010 2019.jpg
009 010 2019.jpg (57.11 Kio) Consulté 297 fois

Et enfin ça pousse dans le coffre bio climatique...

Les limaces sont désormais en bien moins grand nombre
Pourquoi?
J'en sais rien
J'ai retiré pas mal de cadavres des moules à donuts et que j'ai laissé sur place pour les staphylins.
Cela a-t-il un effet?
Je n'en sais rien.
Les barrières d'eau des moules à donuts constituent-elles un repoussoir qui induit un comportement???
Je n'en sais rien.
Pour voir j'en ai implanté ailleurs avec des salades dans d'autres coffres...

Du coup tout pousse bien.
Et certains haricots non protégés qui avaient été croqués jusqu'à la tige refont des feuilles

J'en ai proité pour truffer le truc d'autres semis de haricots, hors et dans de nouveau moules.

Dans les intervalles j'ai rajouté des radis semés avec une chute de tuyau sprinkler de 25mm sur 1m20 pour pas me fatiguer à me baisser (faut pas pousser non plus Resim)

Comme en plus après avoir accusé le coup des 4cm de fumier les adventices repartent bien (véronique, potentille, herbes, piquants, pissenlit) je vais bientôt avoir un beau couvert vivant/tapis vert bien épais et dru...

Cela demande à être confirmé (ou pas) mais au pif je me demande si une bonne densité de plantes n'a pas une certaine incidence sur la protection contre le froid :?: :?: :?:

011 010 2019.jpg
011 010 2019.jpg (235.05 Kio) Consulté 297 fois
0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 13/10/19, 02:20

Le petit tour de potager nocturne du jour m'a donné l'occasion de filmer l'efficacité redoutable de l'EAU pour protéger les jeunes semis ou tout simplement les plants contre les limaces.... voici la 1ère vidéo qui en témoigne. Resim

0 x

jardama
Ben econologic anlıyorum
Ben econologic anlıyorum
yazıtı: 07/06/19, 13:47
x 3

okunmamış Mesaj yılından beri jardama » 13/10/19, 22:23

J'avais semé des courgettes au 20 aout/ Il a plu, il a fait beau, il n'a pas gelé. Donc elles se sont bien développées. Je vais pouvoir en manger quelques unes.
Une graine de potimarron a du se mélanger avec. Il est beau, d'un beau vert luisant. Il ne donnera rien, c'est trop tard mais il profite bien ...
ekleri
20191013_124717.jpg
20191013_124711.jpg
0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 13/10/19, 22:42

jardama şunu yazdı:J'avais semé des courgettes au 20 aout/ Il a plu, il a fait beau, il n'a pas gelé. Donc elles se sont bien développées. Je vais pouvoir en manger quelques unes.
Une graine de potimarron a du se mélanger avec. Il est beau, d'un beau vert luisant. Il ne donnera rien, c'est trop tard mais il profite bien ...

Ouh la il n'est jamais trop tard avant qu'il ne soit trop tard.

Protège le bien, rien ne dit que tu ne réussira pas à le porter à terme...
0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 14/10/19, 15:20

L'INRA valorise l'agro écologie :şok: :!: :?: :!: :şok:

https://www.geo.fr/environnement/les-ab ... lwelcoming

De 2013 à 2016, cinq scientifiques français ont scruté près de 300 parcelles d’une plaine agricole des Deux-Sèvres (Nouvelle-Aquitaine) et amassé un grand nombre de données : variétés de colza, engrais et pesticides, résultats économiques… Résultat : non seulement les insecticides, herbicides et autres fongicides n'augmentent pas les rendements, mais leurs coûts plombent les comptes des agriculteurs.

A l'inverse, dans les parcelles où les pollinisateurs bourdonnent en masse, les auteurs ont mesuré une marge brute supérieure en moyenne de 15 à 40% (soit un gain de 119€/ha à 289€/ha) par rapport aux zones qui en sont pratiquement dépourvues.
Resim
0 x
kullanıcı avatarı
nico239
Econologue uzmanı
Econologue uzmanı
x 455

okunmamış Mesaj yılından beri nico239 » 18/10/19, 00:57

Naturablaz, yulaf ezmesini sümüklü böceklere karşı test etmeyi önerdiği bir video yayınladı.

Muhtemelen 50 adlı kitaptan sümüklü böceklere karşı olan ipuçlarını kullanın.
Konuyla ilgili net bir kaç müdahalesi var: yulaf gevreği yedikten sonra sümüklü böcek ölür.

En iyisi test etmek oldu.

Bu yüzden 4 testlerine başladım
- 10 sadece pullu bir kutuda toplanıyor: Dünden beri inancım herkes iyi.
- genç turp sürgünlerinin ortasındaki bir yağmurlama: işe yaramaz bir priori
- cm yüksekliğindeki ve korunmayan 15 kasıklarının bir cüce fasulyesi bitkisinin etrafında: ne dün ne de bu gece üzerinde sümüklü böcek vardı ama iyi sonuçlara varmak zor değildi.

sümüklü böcek fide salatası ve oatmeal.jpg
limaces plantule salade et flocons d'avoine.jpg (125.85 Kio) Consulté 170 fois

İyi gözlemlerseniz, bu sümüklüböcek bankasının ortasında şekilsiz bir stafilin var ... :şok: (tok :?: :?: :?: )
Ancak, 1er'ı bulduğumdan farklı bir kasa içinde olduğuna dikkat edin.

Öte yandan daha şaşırtıcı ...

- 2 ile bir 2 salata bitki örtüsü cm, pullarla çevrili "koruma" yapmadan bırakır: 2 günlerinden beri bozulmamış ... ve küçük yaprakların 2cm pullarında birçok sümüklü böcek ve bunlara dokunma isteği duyulmamış gibi görünüyor.

Ve bu gece aynen (şu anda seninle konuşuyorum : Mrgreen:).
Dün ile aynı resmi tekrar doldurup yeniden yapabilirdim: iki küçük yaprak hala hayatta ve pullar üzerinde birkaç tortu ile çevrili.

Garip?
Bu salata bitkisinden ziyade atık ve yulaf ezmesi tercih ettikleri düşünüldüğü halde :şok:

Turp filizleri en çok saldırıya uğramış göründüğü için, bir "koruma" test edeceğim (kelimenin uygun olduğunu sanmıyorum), 2 veya 3 turp fidelerinin etrafında biraz daha yoğundur.

Ve 2 salata fideleri verin: Biri olmadan, biri hala pullarla çevrili ve bekleyin ...

Yukarıda belirtilen fasulye ile aynı.
Bir dakika kaldım, yine de kökten bir kaç mm uzaktayken, ona dokunurken bile, ikisi de gançere başladı.
Ama yanında güzel karahindiba yaprakları var. : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

barbunya fasulyesi dilimleri ve oatmeal.jpg
limaces haricots nains et flocons d'avoine.jpg (97.05 Kio) Consulté 168 fois

TÜM çöreklerde (ve yakalarda) salata fidelerinin (veya fasulye bitkilerinin veya lahana fidelerinin) sessizce büyüdüğü açıktır. Resim

sümüklü böcek donuts fide salad.jpg
limaces donuts plantule salade.jpg (144.06 Kio) Consulté 167 fois

Tersine, bu panolarda bir sürü sümüklü böcek var ... ve çok fazla ekim ve yaşlı saman kaybı olduğu için, yardım etmek için serbest çalışan bir sümüklü böcek olduğundan şikayet edemem. hepsini kırmak için.

Sonunda donutlar sadece bir işlevi değil, İKİ işlemi gerçekleştirir.
- fideleri korurlar
- sümüklü böceklerin işi yapmasına izin veriyorlar

Bir şekilde kazanan / kazanan bir çeşit Resim

NB Covès'in (açıkça böceği Aralık ayında kulağa koyduğu sümüklüböceklerin yönetimi hakkındaki videodaki sümüklü bariyer olarak sudan açıkça bahsettiği için güneşin altında yeni bir şey yok. 2018, ama hey yapacak başka bir şeyim vardı)
0 x
kullanıcı avatarı
Did67
arabulucu
arabulucu
yazıtı: 20/01/08, 16:34
Yer: Alsas
x 6471

okunmamış Mesaj yılından beri Did67 » 18/10/19, 08:17

nico239 yazdı:
Ve bu gece aynen (şu anda seninle konuşuyorum : Mrgreen:).
Dün ile aynı resmi tekrar doldurup yeniden yapabilirdim: iki küçük yaprak hala hayatta ve pullar üzerinde birkaç tortu ile çevrili.

Garip?
Bu salata bitkisinden ziyade atık ve yulaf ezmesi tercih ettikleri düşünüldüğü halde :şok:

Gerçekten de muhtemel görünüyor.

Organik malzemeler için "défraichies" kesin ...

Ve neden yulaf ezmesi değil ...

Marcel Bouché solucanlarını buğday kepeği ile yetiştiriyor.

Bu diyette (çok pahalı değil), zenginleşmeli ve sonra sümüklüböcek yiyenleri orantılı olarak çekmeli ... Onları geri alıp çoğalmaları zaman alır. Sezon daha az elverişli hale gelecektir. Hala çok fazla sümüklü böcek yetiştirmemelisin, belki de ???
0 x